tiistai 10. kesäkuuta 2014

100 Days



Sata päivää maailman toisella puolella tuli täyteen perjantaina, ja sitä on oikeestaan tosi vaikee käsittää et oon ollu täällä niin pitkään ja kui nopeesti aika on kulunu, ja et jäljellä on enää about puol vuotta.

Sadassa päivässä on kuitenki ehtiny sattua ja tapahtua kaikenlaista, ja aattelin koota pienen listan mitä siihen aikaan on mahtunu :)


Oon oppinu arvostamaan niitä pieniä (ja vähän suurempiakin) asioita

Kuka ois arvannu et ikävöin juotavia jugurtteja täällä ollessa? Ja oman huoneen merkitys kasvaa huomattavasti kun jakaa huoneen 14-vuotiaan hostsiskon kanssa! Enkä ois uskonu et niinkin pieni asia kuin juustohöylä vaikuttaa mun arkeen niin paljon. (Täällä ei siis tiedetä juustohöylistä)
Arvostus Suomen koulujärjestelmää kohtaan on kans kasvanu huomattavasti (vaikka parannettavaa kuitenkin löytyy(;)

Oon astunu ulos mun mukavuusalueelta lukemattomia kertoja

Ehdottomasti yks isoimmista haasteista oli heti tokalla viikolla ollu Business Challenge, jossa selitin viitisen minuuttia tuotteesta joka oltiin kehitetty täysin tuntemattoman ryhmän kanssa kahdessa päivässä viidelle eri tuomarille ja joka loppujen lopuks voitettiin. Toinen iso asia oli Suomi-esitelmän pito assemblyssä, jota jännitin viikkoja ihan turhaan. Ja tarviiko tätä ees mainita; Benji hyppy!

Oon saanu ystäviä ympäri maailmaa

Mun lista maista missä mun on pakko päästä käymään tän vuoden jälkeen sen ku kasvaa :D Bolivia, Sveitsi, Tanska, Ranska, Saksa, Meksiko, USA, Hollanti... Ja tietenki Uusi-Seelanti! Ihan uskomatonta miten vaan reilun kolmen kuukauden jälkeen musta tuntuu et oisin tuntenu nää ihmiset aina!



Huonot päivät

Ei, vaihtarit ei oo immuuneja huonoille päiville niinku ei oo kukaan muukaan. Hyviä päiviä on kuitenki onneks enemmän, mut ne vaikeemmat päivät tuntuu täällä monta kertaa pahemmilta mitä ne tuntuis Suomessa, ja sillon jos vielä sattuu olee se päivä kun englannin puhuminen ei oikeesti onnistu nii sit on hauskaa! Eli vaikka kirjotanki pääasiassa vaan niistä positiivisista jutuista nii muistakaa et kulissien takana tapahtuu paljon muutakin :)

Ne päivät kun unohtaa et on vaihtari

Isona kontrastina niille ei-niin-kivoille päiville on ne mahtavat hetket kun mielestä katoo se fakta et on oikeesti ulkomaalainen joka asuu tässä maassa vaan vuoden. Tähän mennessä mulla on ollu niitä vaan muutama, mut mitä pidemmälle mennään niin sitä tiuhemmin niitä tulee :)

Olemassaolon kriisit

Ne on ne hetket kun kävelee koulusta kotiin auringonpaisteessa ja kiinnittää vähän enemmän huomiota kaikkiin yksityiskohtiin, mikä yleensä johtaa ajatukseen "mä oon oikeesti täällä enkä Suomessa", mikä edelleen johtaa siihen että on hetkellisesti erittäin itsetietoinen siitä miten kävelee ja loppujen lopuks tyhjentävään ajatukseen "miten mä oon just mä". Yleensä hetkellisen universumin tarkoituksen pohdiskelun jälkeen nää ajatukset menee ohi parissa minuutissa ja matka jatkuu taas normaalisti kotia kohti.

Unohtumattomat kokemukset

Kuten sanottu, sadan päivän aikana oon ehtiny kokea älyttömästi asioita mitä en varmasti tuu ikinä unohtaa, ja parhainta on se et tää vaihtovuos ei oo vielä edes puolessa välissä!



Ilo irti siis jokasesta hetkestä!

Ja hei muutes tää tyttö täyttää huomenna 17!! *Dancing Queen plays in the background*


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti