lauantai 29. maaliskuuta 2014

Svuush



Ihan hulluu et oon ollu täällä jo kuukauden, tarkemmin sanottuna 31 päivää! Aika vaan kuluu niin pelottavan nopee.

Kuukaudessa oon kyl omasta mielestäni sopeutunu hyvin :) Monet paikalliset on kehunu mun englantia ja on sanonu et mun aksenttiki kuulostaa jo ihan kiwiltä :D Ite en kyl mun aksenttii huomaa ja oon vähän epävarma viel mun enkun suhteen mut kyl tää tästä, ainaki tuun ymmärretyks ja ymmärrän muita ja se on tärkeintä. Mut tosiaan ei tää aika oo ollu mitään lomailuu ja ruusuilla tanssimist vaan ihan oikeest aika rankkaa vaikka ihan normi arkea tää on pääasiassa ollukki.


Cornelius <3


Koulussaki oon päässy kärryille jo aika hyvin ja ainoo aine mistä en oo pitäny on computers, ja senki saan toivottavasti vaihdettuu maanantaina johonki toiseen. Computers vastaa tavallaan ATK:ta Suomessa eikä se oo silleen mitenkään vaikeeta mut ne assignmentit on hirmu työläitä ja oon vähän hukassa Windowsin kanssa ku mulla on ollu Macbook viimeset 4 vuotta. Plus en vissiin saa siitä mitään kurssihyvityksii Suomessa nii miks vaivautuu ku on kivempiiki aineita tarjolla :D Oon myös aikeis alottaa touch rugbyn mut en oo ehtiny viel kysyy siitä koulun joukkueen valmentajalta et kattoo jos saisin senki hoidettuu maanantaina.

Osa meiän koulun puskista on muotoiltu kiweiks kui söpöö :D

Eilen oli joku kuumailmapallo juttu Tokoroan urheilukeskuksessa ja oltiin siellä tekemässä ponyrideja kahen pollen kaa. Talutin lapsia Mintyn selässä sellaset vajaa 3h ja voin sanoo et vähän väsytti illalla :D Mut tienattiin reilu $150 eli ei paha!

a balloooon!!!

Nyt viikonloppuna mun pitää saada hissan research valmiiks, koska jos sitä ei oo tehny tiistaihin mennessä nii ei pääse mukaan hissan field tripille Wellingtoniin heinäkuussa. Se kestää kolme päivää ja käydään museois opiskelemas holokaustista ja saadaan ehk tavata yks henkilö joka selvis keskitysleiriltä. En todellakaan haluu missaa tota trippii nii ei muutaku researchia viimeistelee!

Parin viikon päästä on AFS:n järkkäämä retki Waitomo Cavesiin ja 4 viikon päästä lähen 11-päivää kestävälle Eteläsaaren matkalle. Mulla kävi ihan mieletön tuuri ton Eteläsaaren reissun suhteen, se oli viime viikolla täynnä mut sit joku peruutti paikkansa nii jiihaa mä mahuin mukaan! :) Meinaan tehä siellä benji-hypyn ja meillä on kans mahis päästä näkee valaita ja uimaan delfiinien kaa, en malta oottaa!!

Mutta joo tähän ekaan kuukauteen on mahtunu paljon huonoja päiviä millon kaikki on tuntunu olevan perseestä ja huonommalta ku Suomessa mut on mulla ollu kans paljon hyviä millon kaikki on menny putkeen ja oon vaan aatellu et kumpa voisin elää täällä aina. Mä en ikävöi Suomea vielä kokonaisuudessaan, ikävöin vaan joitain asioita niinku mun kavereita, perhettä ja äidin salaatteja (heh) sekä meiän kahvikonetta (<3). Mut rehellisesti sanottuna suurimman osan ajasta en aattele Suomea yhtään. Ja kertaakaan en oo vielä katunu sitä et ylipäätään vaihtoon lähin!




Hei muuten kelasin et ois kiva tehä jossain vaiheessa Q&A video et jos teillä on jotain kysymyksii nii pistäkää kommenttii!

Mut nyt rupeen tekee sitä researchii, heipat :)

3 kommenttia:

  1. oih toi paikka kuulostaa (ja näyttää) nii täydelliselt! :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha voin sanoo et ei tää mikää täydelline paikka oo (tokoroa ainakaa.. :D) mut joo ei yhtään hullumpi ;)

      Poista
  2. Heiii mäki tuun ehkä tonne waitomo caves reissulle!!

    VastaaPoista