torstai 8. toukokuuta 2014

South Island part 1

Helouuuu!!

Nyt siis vihdoin postausta siitä mun eteläsaaren reissusta! Teen tän useemmas osassa nii ei tuu ihan kilometrin pitusta :D

Lennettiin siis 21. päivä Rotoruasta Tonyn ja Lean kaa Christchurchiin, jossa venattiin about 4 tuntia loppuja ihmisiä ja meiän tour manageria. Mun reissu alko tosi hyvin ku sain ilmesesti lievän ruokamyrkytyksen yhestä leivästä minkä söin Rotoruassa ja oksensin sit konees.. Mut se meni onneks ohi päiväs nii ei haitannu paljoo :D
Lentokentäl siis tavattiin muut vaihtarit, yhteensä meit oli 45 en-nyt-muista-kuinka-monesta maasta. Sieltä sit ajettiin Christchurchin YMCAn joka oli meiän ekan yön majapaikka. Illal meil oli dinner ja sit tutustumisleikkejä ja summary et mitä oli luvas seuraavan 10 päivän aikana.

Seuraavana päivänä päästiin kiertelee ympäri kaupunkia jonki aikaa. Christchurchissa oli 3 vuotta sitte tosi paha maanjäristys, ja iso osa rakennuksist on vieläki korjaamatta. Myöhemmin päästiin pelaamaan laser strikee jonka jälkeen kävästiin syömäs lounasta ja sit jatkettiin matkaa kohti Twizelia. Koko päivän sato kaatamalla mut se ei paljon menoo haitannu! Twizeliin ajettaes pysähdyttiin lake Tekapolla ottaa kuvia.
Saavuttiin Twizeliin illalla ja loppuilta kulu syödes ja ihmisiin tutustues.

olin Lopez blue teamis! :D

23. päivä herättiin aikasin ja jatkettiin matkaa kohti Te Anauta. Matkalla pysähdyttiin yhellä joella ajelemas jet boateil ja sen jälkee käytiin Kawarau Bridgellä mikä on maailman ensimmäinen benji-hyppypaikka, 47 metrii korkee. Pari ihmistä hyppäs alas sillalta ja sit matka jatku taas. Muist majapaikoist poiketen meil oli Te Anaussa kunnon luksushotelli! Alunperin meiän oli tarkotus mennä overnight risteilylle Milford Soundissa mut jostain syystä meiän ryhmän varaus ei ollu menny läpi nii NZET korvas sen risteilyn hinnan sillä hotellilla. Harmittaa sinänsä mut hotellis oli seisova pöytä nii mikäs siinä sit :D Käytiin pienel porukal illemmalla uimassa lake Te Anaussa ja arvatkaas kuka oli ekan vetämäs kiekkaa vedes ku muut hytisi rannalla ;) Vesi oli joku reilu +10 astetta ja oli ihanan virkistävää pitkän bussimatkan jälkeen. Vaan sauna puuttu :(

Aamulla herättiin taas superaikasin, syötiin hyvä aamiainen ja lähettiin köröttelee kohti Milford Soundia. Milford Sound on NZ eteläsaaren länsirannikolla Fiordlandissa mikä on vapaasti suomennettuna "vuonomaa". Siellä on siis paljon vuonoja :D Fiordland National Park, minkä läpi ajettiin (ja missä Te Anaukin sijaitsee), on Uuden-Seelannin suurin kansallispuisto ja ahhh siellä oli vaan niiiin kaunista! Pysähdyttiin monessa paikassa ottaa kuvia ja meni useempi tunti ennenku päästiin Milford Soundiin. Oltiin siellä parin tunnin risteilyllä jonka jälkeen sit suunnattiin kohti Uuden-Seelannin "adventure capitalia" Queenstownia!

Täs siis ekat kolme päivää, loput 7 seuraa perässä myöhemmin! :)