torstai 15. toukokuuta 2014

South Island part 3

(Varotus, kuvia on taas muutama!)

Queenstownista lähettiin tosiaan ajamaan kohti Wanakaa ja matkalla pysähdyttiin ensin jättää skydiven tekevät kyydistä ja sit kävästiin Puzzling Worldissa. Siel oli kaikenlaisii optical illusion juttuja ja labyrintti (jossa eksyttiin liian monta kertaa :D). Muistutti vähän vekkulaa!
Saavuttiin Wanakaan iltapäiväl ja saatiin vähän omaa aikaa. Illallinen meiän piti hoitaa ite nii käytiin ostaa pizzat :D Illemmalla katottiin viel Thor 2.

vessat oli semicoolei!

Seuraavana aamuna herättiin taas aikasin, pakattiin tavarat ja lähettiin ajamaan Fox Glacierille. Perillä käveltiin about kilometrin verran kattoo sitä ite jäätikköö. Se ei oo enää kauheen iso mut silti on jännä aatella et se sama jäätikkö on ollu samassa paikassa tuhansii vuosii eikä oo vieläkään sulanu kokonaan. Ja tietysti se on jättäny jälkeensä ison jäätikkölaakson (eiku siis u-laakson niinku maantiedossa ollaan opittu (; ) Vaikka keli ei ollu kauheen hyvä nii maisemat oli huikeet ja kuvia tuli taas otettuu muutama kappale :D
Jäätiköltä ajettiin Franz Josefiin, ja illal meil oli all-you-can-eat pizzabuffet (söin about 5 pizzaa hups) ja illallisen jälkeen mentiin lillumaan hot pooleihin.

Jenna <3

28. päivä edessä oli noin 8 tunnin ajomatka Motuekaan, mut aika kulu mukavasti Sormusten Herroja katellessa. Pysähdyttiin matkalla Hokitikassa Greenstone Factoryssa ja  Punakaikissa kattomassa 'Pancake Rocks' kivimuodostelmii.
Motuekaan saavuttiin iltapäivällä ja meillä oli pari tuntii omaa aikaa nii ehittiin kierrellä vähän kaupunkia ennenku oli taas aika painuu pehkuihin :)

hehe, butt

The next day mentiin Abel Tasman National Parkiin. Puolet porukasta käveli about puoltoista tuntii yhelle rannalle ja loput kajakoi samaan paikkaan, ja lounaan jälkeen vaihettiin patikoijat kajakkeihin ja toisinpäin. Kävelin ensin ja harhauduttiin Lean, Jennan ja Natasjan kaa ihan liian usein kivoilt näyttäville poluille :D Meil siis meni lähemmäs 2 tuntii kävellä sinne rannalle, hups :D
Syötiin lounas ja ahtauduttiin sit kajakkeihin. Maisemat oli taas mahtavat ja näin yhen sting rayn!!

Vikana kokonaisena päivänä lähettiin Motuekasta ja ajettiin takas länsirannikolle, Kaikouraan. Alunperin meiän oli tarkotus mennä uimaan delfiinien kanssa mut aallokko oli nii kova et se jouduttiin perumaan :( Sen sijaan pysähdyttiin fur seal kolonian(?) luona ja nähtiin paaaljon kuutteja ja hylkeitä :D Ja yks kuutti koski mun kättä!!
Kaikourassa meillä oli paljon aikaa kierrellä ympäriinsä, nii käytiin shoppailemassa pois ne rahat mitkä oltais käytetty siihen delfiiniuintiin :D
Illalla meillä oli hyvä dinner ja koska oli vika ilta nii muisteltiin kaikkee kivaa mitä oltiin tehty :) Jokaselle vaihtarille oli annettu reissun alussa henkilö jolle ostaa pieni lahja ja jaettiin ne kans sillon illalla. Jennan "pieni" lahja mulle oli lelumiekka (siin on valo- ja äänitehosteet!!!!), ihan sairaan hieno hainhammaskoru, Haka-bokserit ja shottilasi, eli ihan liikaa :D Love you Jenna <3 Loppuillan juoksin sit ympäri motellin aluetta miekkaa heilutellen :D (kuvamateriaalia kyseisestä tapahtumasta ei valitettavasti löydy)

Tää on nerokas :D

Arvatkaa ostinko ;)

Aamulla herättiin aikasin, pakattiin tavarat viimestä kertaa ja lähettiin köröttelee takasin Christchurchiin lentokentälle, ja kotiin :(

Oli ihan paras loma, tuli koettuu ja nähtyy niin paljon asioita et oikeestaan nää blogipostaukset ei anna paljoo oikeutta miltä kaikki oikeesti tuntu ja näytti, mut ehkä saitte jonkilaisen käsityksen mitä mä pääsin kokemaan :)

Koitan alkuviikosta vähän tiivistää mitä muuta relevanttia on viimeaikoina tapahtunu, siihen asti tsaukkii!!

1. Fur Seal colony = merikarhu- / turkishyljeyhdeskunta.

Tiedän tunteen! Olen itse asunut Etelä-Afrikassa keskellä luonnonpuistoa opiskellen kaikkea luontoon ja eläimiin liittyvää, ja on ihan kauheeta, kun ei voinut kenellekään suomalaiselle oikein selittää niitä asioita, kun ei ollut mitään tietoa, mitä eläinten tai termien suomenkiliset vastineet on. :)

1. Heh kiitos suomennuksesta! :D Ja toi Etelä-Afrikassa luonnonpuistossa asuminen kuulostaa ihan unelmalta!

Mun suomi on ruostunu tosi nopeesti täällä ollessa ja enkusta on justii kauheen hankala kääntää suomeksi yhtään mitään nii mun postaukset menee välillä vähän finglishin puolelle :D On mulla kans usein sellasii päivii kun kumpikaan kieli ei suju. Se on tosi turhauttavaa ku periaatteessa tietää mitä haluu sanoa mut ei muista sanaa suomeks eikä englanniks ja sillon ees sanakirjasta ei oo hyötyy!